Wij gebruiken cookies en Google Analytics. Dat doen we om de website te kunnen verbeteren. Door 'Accepteren' te klikken geef je ons hiervoor toestemming. Lees meer hierover in ons privacybeleid.
Een spannende ruimtemissie voor kinderen met ADHD om essentiële levensvaardigheden te ontwikkelen.
Een spannende ruimtemissie voor kinderen met ADHD om essentiële levensvaardigheden te ontwikkelen.
Over het spel.
Plan-It Commander is een meeslepend computer spel waarin jongens en meisjes de rol van een ruimte kapitein spelen, op zoek naar zeldzame mineralen door het universum. Spelers worden op verschillende missies gestuurd door een mentor die de speler stuurt, feedback geeft, en het hele spel door ondersteunt. Elke missie heeft zijn eigen avontuurlijke verhaallijn en leerdoelen, die allemaal ontworpen zijn en bewezen effectief zijn, voor het verbeteren van gedragsstrategieën zoals tijdmanagement, kortetermijngeheugen en sociaal gedrag.
Effectiviteit bewezen door toonaangevende wetenschappers.
Dit spel was onderdeel van een wetenschappelijke studie naar het effect van serious games op de verbeteringen in gedrag van kinderen met ADHD.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dit ruimtevaartspel, specifiek ontworpen met de laatste psychologische expertise op het gebied van ADHD, heel effectief blijkt in de ontwikkeling van deze kinderen.
Bekend van:
Plan-It Commander is bedoeld om 
drie essentiële levensvaardigheden te verbeteren:
Tijdmanagement
Kinderen met ADHD hebben vaak moeite om hun huiswerk op tijd af te krijgen. In de labyrint missies oefent uw kind tijdmanagement vaardigheden. Uw kind wordt gevraagd de tijd in te schatten die nodig zal zijn om een missie uit te voeren. Hoe beter het vervolgens lukt om de missie in die geschatte tijd uit te voeren, hoe meer punten uw kind krijgt. Ouders en leraren geven aan dat kinderen na deze oefening dezelfde techniek gebruiken om regelmatig op een horloge te kijken tijdens schoolwerk en in het dagelijks leven.
Geheugen en plannen
Problemen met het onthouden en plannen van taken worden vaak ervaren door kinderen met ADHD. In Plan-It Commander hebben kinderen de taak om ICO de robot te sturen door zijn bewegingen van tevoren te programmeren. Tijdens deze missie moeten spelers hun visuele en ruimtelijke geheugenvaardigheden inzetten en toepassen om de missie met succes af te ronden. Op deze manier oefenen en ontwikkelen spelers hun planningsvaardigheden, terwijl ze plezier hebben!
Sociale Vaardigheden
Een gebrek aan geduld maakt de interactie met andere mensen vaak moeilijk voor kinderen met ADHD. In de Space Club Community en Space-Travel Trainer levels leren de kinderen om rekening te houden met anderen en om samen te werken om de missies succesvol af te ronden. Ze leren ook positieve communicatietechnieken door middel van gestandaardiseerde berichten die veilig en vriendelijk zijn. Het oefenen van deze vaardigheden is essentieel in het samenwerken met anderen.
Echte blijvende levensverbeteringen.
Ouders en leraren bevestigen: kinderen leren de vaardigheden tijdens het spelen, en passen deze toe in het dagelijks leven.
Onderzoek wijst uit dat kinderen de vaardigheden tot 10 weken na het spelen nog steeds gebruiken.
Wetenschappelijk getest door: